Politika kvality a environmentální politika
Cíle v Oblasti Kvality a Environmentu
Z důvodu zabezpečení schopnosti společnosti splnit očekávání zákazníků, přijímá vedení tyto cíle v oblasti kvality a environmentu:
- Zpracovat, kontrolovat a vyhodnocovat plán prezentací produktů společnosti zástupcům obchodních firem, stavebních firem a odborné veřejnosti.
- Systematickou marketingovou činností posilovat povědomí zákazníků o společnosti jako významném výrobci betonových prvků s dlouholetou historií a zkušenostmi v oboru.
- Zvyšovat úroveň kvalitativní parametry produktů a navazujících služeb, s minimalizací množstvím reklamací a stížností zákazníků.
- U vzniklých reklamací eliminovat případné nepříznivé dopady na zákazníka, rychlým a odborným postupem prezentovat odborné kvality pracovníků společnosti.
- Využívat pokročilé metody podpory produktů např. BIM, EPD a další.
- Při své činnosti dodržovat platné legislativními předpisy v oblasti kvality a ochrany životního prostředí a bezpečnosti práce.
- Systematicky motivovat zaměstnance společnosti v rámci probíhajících výrobních a navazujících procesů cílevědomému snižování spotřeby energií, zajištění recyklace odpadů a snižování produkce odpadů.
Závazky Vedení Společnosti
Ke splnění uvedených cílů vedení společnosti přijímá tyto závazky:
- Zkvalitňovat zavedený systém řízení z hlediska plnění požadavků norem ČSN EN ISO 9001:2016 a ČSN EN ISO14001:2016.
- Zvyšovat kvalitu výrobního procesu, včetně na ně navazující expedice a dopravy výrobků zákazníkovi.
- Důsledně dodržovat aktuálně platná ustanovení zákonů, nařízení, vyhlášek a správních rozhodnutí v oblasti kvality, ochrany životního prostředí a bezpečnosti práce.
- Zkvalitnit výběr dodavatelů a preferovat takové, kteří budou zárukou kvality dodávek surovin a materiálů, používaných v rámci nastavených výrobních a technologických procesů s návazností na požadovanou kvalitu výsledného produktu.
- Vyhledávat a realizovat hospodárná opatření v oblasti neobnovitelných zdrojů a vzniku odpadů, především zvýšením efektivnosti používaných výrobních postupů.
- Zajistit trvalou prevenci znečištění, snižovat dopady činností a produktů na životní prostředí neustálým zlepšováním používaných technologií.
- Udržovat a zlepšovat systém účelné vnitřní a vnější komunikace pro řešení otázek týkajících se životního prostředí.
- Usilovat o stabilizaci pracovních kolektivů s cílem zvyšovat kvalitu výroby, bezpečnost práce, dodržování předepsaných pracovních postupů a šetrný přístup k životnímu prostředí.
- Motivovat pracovníky společnosti k tomu, aby respektovali a naplňovali a přijaté cíle v oblasti kvality, environmentu a bezpečnosti práce a přijali odpovědnost za jejich dosažení.
- Zabezpečovat opakovaný výcvik zaměstnanců k trvalému zvyšování jejich pochopení a získávání potřebných znalostí v oblasti zajištění kvality výroby, v oblasti BOZP a ochrany životního prostředí, a hledat prostředky pro zvyšování jejich iniciativy v těchto oblastech.
- Při řešení těchto výše uvedených úkolů spolupracovat s odborovou organizací.
- Sledovat, kontrolovat a vyhodnocovat realizované činnosti s ohledem na kvalitu poskytované služby, bezpečné pracovních postupů včetně posouzení jejich vlivu na životní prostředí.
Politika kvality a environmentální politika
- Zaměřit orientaci společnosti a procesy systému managementu kvality především na zajištění spokojenosti zákazníka v návaznosti na plnění smluvních požadavků a v souvislosti s vyhodnocením marketingových průzkumů.
- Smluvně uzavírat takové obchodní případy, u kterých jsme schopni splnit termínové, kvantitativní, cenové a popřípadě jiné požadavky, smluvně sjednané s našimi zákazníky.
- Průběžně spolupracovat se všemi dodavateli, s cílem vytvořit předpoklady pro kvalitní spolupráci se skupinou certifikovaných partnerů. Vytvářet vzájemně výhodné dodavatelské vztahy, které v případě potřeby umožní společně pružně reagovat na požadavky zákazníka.
- Trvale produkovat a podporovat inovační procesy včetně moderních metod řízení, informačních systémů a používaných technologií.
- Rozvíjet zavedený integrovaný systém řízení podle norem ČSN EN ISO 9001 a 14001:2016.
- Trvalou prací s lidskými zdroji a jejich pravidelným prověřováním udržovat pracovní a odborné znalosti zaměstnanců na úrovni zaručující plnění stanovených cílů kvality.
- Prosazovat a podporovat neustálé zlepšování svých činností a služeb, s důrazem na prevenci znečišťování životního prostředí.
- Dodržovat příslušné právní předpisy a jiné požadavky v oblasti životního prostředí, které se na společnost vztahují a ke kterým se zavázala.
- Seznamovat všechny zaměstnance společnosti a osoby, které pro společnost nebo z jejího pověření pracují, s environmentální politikou.
- Společnost neustále zlepšuje vhodnost, přiměřenost a a efektivnost integrovaného systému řízení s cílem zvyšovat výkonnost.
1. 1. 2024 předseda představenstva Pavel Březina